فقط 8 مرحله تا حرفه‌ای شدن در رنگ کردن دیوار

فقط 8 مرحله تا حرفه‌ای شدن در رنگ کردن دیوار

فقط 8 مرحله تا حرفه‌ای شدن در رنگ کردن دیوار


5
(1)

دیوارها طی سال‌ها نیاز به تجدید رنگ پیدا می‌کنند. آلودگی، چربی و تغییر رنگ به دلیل نور خورشید از دلایل آن است. رنگ کردن دیوار کار سخت و پیچیده‌ای نیست ولی اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار خانه را خودتان رنگ کنید، احتمالاً نمی‌دانید از کجا شروع کنید.

رنگ کردن دیوار مانند افراد حرفه‌ای مراحل و تکنیک‌هایی دارد. در این مقاله مراحل رنگ کردن دیوار به سبک حرفه‌ای را عنوان کرده‌ایم. برای آشنایی با این مراحل با ما همراه باشید.

 

 

مرحله‌ی اول، زدودن آلودگی‌ها از روی دیوار

دیوارها طی چند سال دچار آلودگی‌هایی می‌شوند. از جمله‌ی این آلودگی‌ها می‌تواند چربی باشد. دیوار نقاطی از خانه‌، مانند آشپزخانه، حتما دارای مقدار زیادی چربی است. موادی مانند اثر چسب بر روی دیوار یا موارد دیگر هم حتما باید پاک شوند. وجود این موارد بعد از رنگ کردن دیوار باعث عدم یکنواختی و صاف نبودن سطح رنگ شما می‌شود. از طرفی حتی ممکن است رنگ شما بر روی این آلودگی‌ها پوسته‌پوسته شود. پس حتما این نکته را جدی بگیرید و سعی کنید سطحی یکنواخت و بدون چربی داشته باشید تا بتوانید رنگی زیبا را اجرا کنید.

 

اولین نکته قبل از رنگ کردن دیوار

 

مرحله‌ی دوم، خالی‌کردن دیوار از هرگونه وسیله

در قدم دوم بهتر است پریز و کلیدها، دستگیره، میخ‌ها، پیچ‌ها و دیگر موارد روی دیوار را حتما بردارید. جداکردن این وسایل عمل رنگ کردن دیوار را تسریع می‌کند. در نهایت هم رنگ تمیزی دارید. این کار علاوه بر این که سرعت می بخشد به عملیات رنگ آمیزی، باعت رنگ آمیزی راحت تر سطوح شده و همچنین مانع از پاشش رنگ روی چنین اشیاء هایی میشود.

نکته ای که میتوانیم در این مورد بگوییم این است که مواردی را که از دیوار نمی توان جدا کرد حتما با نوار چسب یا فویل آلومینیومی بپوشانید. این‌گونه دیگر زحمت تمیز کردن رنگ از روی وسایل را نمی‌کشید.

 

دومین نکته قبل از رنگ کردن دیوار

 

مرحله سوم، اطمینان از تمیز ماندن وسایل خانه

اگر قبل از این در خانه سکونت داشته‌اید و وسایلتان در خانه است، کار بهتر آن است که تمام لوازم را به وسط خانه منتقل کنید. برای اطمینان از تمیز ماندن مبلمان، روی آنها را با پارچه‌ای بپوشانید. روی سرامیک یا کف‌پوش خانه هم کاغذ و یا پارچه‌ بیندازید. این‌گونه از ریختن رنگ روی آنها جلوگیری کرده‌اید. اگر خانه‌ای تازه ساخته شده است، باید قبل از نصب کف‌پوش و یا سرامیک، دیوارهایش رنگ شود.

 

سومین نکته قبل از رنگ کردن دیوار

 

مرحله‌ی چهارم، بتونه‌کاری

بتونه ماده‌ای است که می‌توان با آن تمام درزها، فرورفتگی‌ها، اثر پیچ‌ها و غیره را پوشاند. بتونه را می‌توانید از سایت فروشگاه پخش رنگ و چسب محمدی تهیه کنید. اگر خرابی دیوار زیاد است، شما ناچار هستید که با استفاده از مل و روغن الیف برای خودتان بتونه درست کنید.

بتونه را باید با کاردک به‌صورت عمودی بروی نقطه‌ی موردنظر پخش کرد. خشک‌شدن بتونه 4 الی 5 ساعت زمان می‌گیرد. پس از خشک‌شدن آن، باید با سمباده سطح بتونه صاف شود. این کار برای جلوگیری از ایجاد برآمدگی پس از رنگ ‌کردن دیوار است.

در این مقاله می‌توانید با انواع بتونه و بتونه‌ کاری بیشتر آشنا شوید.

خرید راحت و آسوده انواع رنگ دیوار از فروشگاه اینترنتی کاردک با تخفیفات همیشگی و قیمت‌های رقابتی!

 

مرحله‌ی پنجم، زدن پرایمر

پرایمر یک آستر است که در نقاشی‌های دیواری داخلی ساختمان از آن استفاده می‌شود. استفاده از پرایمر در جهت چسبندگی و یکدست شدن رنگ دیوار است؛ همچنین تعداد لایه‌های مورد نیاز رنگ را کاهش می‌دهد. این‌گونه باعث می‌شود در مصرف رنگ صرفه‌جویی شود. از دیگر کاربردهای پرایمر ایجاد یک رنگ روشن روی رنگی تیره است. اگر قصد تغییر رنگ دیوار از تیره به روشن را دارید، حتما از پرایمر استفاده کنید.

پرایمر را باید با غلتک روی دیوار اجرا کرد. نقاطی مانند گوشه‌ها و لبه‌های دیوار که قابلیت دسترسی کمتری دارند را با قلمو انجام دهید. برای خشک‌شدن پرایمر یک روز زمان بگذارید. پس از آن می‌توانید رنگ اصلی را روی سطح بزنید.

برای آشنایی بیشتر با پرایمر می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

 

مرحله‌ی ششم، انتخاب رنگ و ابزار مناسب

در انتخاب یک رنگ مناسب سلیقه‌ی خودتان، دکور خانه، وسایل خانه و مواردی دیگر دخیل هستند. برای فضای داخل خانه بهتر این است که از رنگ‌های روشن استفاده شود. همچنین باید بین رنگ دیگر وسایل با رنگ دیوار هماهنگی وجود داشته باشد. اگر اتاق را رنگ می‌کنید بهتر است از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنید.

برای رنگ کردن دیوار به چندین ابزار نیاز دارید. از جمله‌ی این ابزارها عبارتند از:

  • سینی رنگ: برای برداشتن رنگ با غلتک.
  • سطل رنگ: در اندازه‌ی مناسب، برای مخلوط‌ کردن رنگ.
  • قلمو: در اندازه‌ای مناسب برای رنگ ‌کردن گوشه‌ها و کناره‌های دیوار.
  • غلتک: که برای رنگ کردن دیوار از آن استفاده می‌شود. اگر مشکلی ندارید بهتر است از غلتک در اندازه‌ی 30 سانت استفاده کنید. حتی اگر دستی قوی دارید اندازه 45 سانت هم برای شما مناسب است. این‌گونه کارتان سریع‌تر هم پیش می‌رود.
  • پارچه: برای پوشاندن وسایلی مانند مبلمان همچنین برای پوشاندن کف.
  • ماسک: برای محافظت از شما در برابر گردوغبار و بوی رنگ.

واحد فروش و پشتیبانی بازرگانی رنگ و چسب محمدی آماده پاسخگویی و دریافت استعلام قیمت انواع کالاهای ساختمانی رنگ و چسب میباشد.

شماره تماس ویژه: 91007020 (026)

 

ابزار رنگ کردن دیوار

 

مرحله هفتم، آماده‌سازی و تست رنگ

بهتر است رنگ را قبل از استفاده مخلوط کنید. حتی اگر نمی‌خواهید از چند رنگ مختلف استفاده کنید، باز هم این کار لازم است. انجام این کار سبب می‌شود ذرات رنگ به‌خوبی باهم مخلوط شوند. میکسر رنگ یا همزن دستی کارتان را راحت‌تر می‌کند.

رنگ را قبل از زدن بر روی دیوار اصلی، در قسمت کوچکی از دیوار تست کنید. زیرا در نورهای مختلف، رنگ‌ها تفاوت دارند. حتی گاهی رنگ پس از خشک‌شدن نیز تغییر پیدا می‌کند.

 

  مرحله هشتم، رنگ کردن دیوار

رنگ کردن دیوار را آغاز کنید. در ابتدا با استفاده از قلمو گوشه‌ها و کناره‌های دیوار را رنگ کنید. این‌گونه کارتان تمیز از آب درمی‌آید. در ادامه با استفاده از غلتک فضای کلی دیوار را رنگ کنید.

استفاده بیش از مقدار از رنگ موجب چکه کردن آن می‌شود و اثرش روی دیوارتان باقی می‌ماند. پس مراقب باشید بیش از حد، رنگ روی قلمو یا غلتک نگذارید.

مشاهده قیمت و خرید رنگ‌های ساختمانی، روغنی، اکریلیک و پلاستیک با قیمت‌های رقابتی و دریافت درب منزل

 

چند تکنیک برای حرفه‌ای شدن در رنگ‌ کردن دیوار

  • ایجاد لایه‌های باریک: برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر در رنگ‌ کردن، رنگ را با لایه‌های باریک روی دیوار بزنید. این‌گونه می‌توانید از خطاهای ناخواسته جلوگیری کنید. این کار باعث یکنواخت شدن رنگ دیوار هم می‌شود.
  • رنگ‌ کردن به‌صورت M: بهترین روش برای رنگ کردن، استفاده از حروف M یا W به‌صورت متناوب است. تا زمانی که قسمت موردنظر از دیوار را پوشش دهید، غلتک را به‌صورت M  یا W روی دیوار به حرکت درآورید.
  • استفاده از رنگ مناسب: استفاده از رنگ متناسب با نوع دیوار بسیار مهم است. از رنگ‌های پلاستیکی یا اکریلیک بهتر است برای دیوارهای گچی استفاده شود. رنگ‌های روغنی برای دیوارهای سیمانی مناسب‌ترند.
  • استفاده از غلتک: استفاده از غلتک کارتان را تسریع می‌کند. علاوه بر این غلتک باعث می‌شود رنگ یکدست روی سطح کار پخش شود

 

تکنیک M

 

جمع‌بندی

مهم‌ترین نکته در رنگ کردن دیوار، آماده‌سازی دیوار است. وجود هرگونه کثیفی، خش، درز و دیگر موارد، موجب پایین آمدن کیفیت کارتان می‌شود. درهرصورت با رعایت مراحل بالا می‌توانید رنگی یکدست و تمیز برای دیوارتان داشته باشید. می‌توانید برای خرید رنگ و لوازم رنگ دیوار، به فروشگاه پخش چسب و رنگ محمدی مراجعه کنید.

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *