معرفی 5 رنگ قابل شستشو | خلاصی از لکه‌های دیوار


4.5
(2)

مکان‌هایی در خانه هستند که بیشتر از هر جای دیگر امکان کثیف شدن دیوارهایشان وجود دارد. حتی باوجود تمیز بودن تمام خانه، کثیفی دیوارها جلوه‌ی خانه را به هم می‌ریزد. از طرفی شستشوی دیوار کار آسانی نیست. مخصوصاً اگر رنگ شده باشد، ترس این وجود دارد که رنگ دیوار پاک یا خراب شود. در این مواقع است که استفاده از رنگ قابل شستشو کار شما را راحت می‌کند. در این پست به معرفی این نوع رنگ‌ها و انواع آن پرداخته‌ایم. با مطالعه‌ی آن می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی این نوع رنگ به دست بیاورید و راه‌حل مسئله‌ی خود را پیدا کنید.

چه رنگ‌هایی، رنگ قابل شستشو هستند؟

رنگ قابل شستشو، رنگی است که می‌توان با استفاده از مقداری آب و پارچه لکه‌ها و آلودگی‌های آن‌ را پاک کرد. در حقیقت این رنگ‌ها دارای یک ‌لایه‌ی محافظ از جنس رزین‌های مصنوعی هستند. این لایه روی رنگ قرار می‌گیرد و از نفوذ مایعات و دیگر مواد به داخل رنگ جلوگیری می‌کند. جنس این رزین‌ها می‌تواند رزین سیلیکون، رزین پلیمر و غیره باشد.

سیلیکون، ماده‌ای آب‌گریز است که می‌تواند از نفوذ چربی و آلودگی به درون رنگ جلوگیری کند. پلیمر نیز موجب افزایش مقاومت رنگ در برابر آب می‌شود.

رنگ قابل شستشو

چرا باید از رنگ قابل شستشو استفاده کرد؟

آسانی تمیز کردن، جلوگیری از فرسایش زودهنگام، مقاومت در برابر لکه، دوام بیشتر، شست‌وشو با آب، ضدقارچ بودن و غیره از مواردی هستند که فرد را وادار به استفاده از این نوع رنگ می‌کنند.

مکان‌های ضروری برای استفاده از رنگ قابل شستشو

استفاده از رنگ قابل شستشو برای راحتی کار و تمیز کردن آسان دیوارها امری ضروری به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید محیطی پر رفت‌وآمد و یا مرطوب را رنگ کنید، حتما باید از این نوع رنگ‌ها استفاده کنید. این مکان‌ها می‌تواند جزء نقاط خانه مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی باشد. در آشپزخانه به دلیل وجود مواد غذایی و پختن غذا در آنجا آلودگی‌های زیادی ممکن است روی دیوار بنشیند. سرویس بهداشتی و حمام هم مکان‌هایی مرطوب هستند که نیاز به شستشوی زیادی دارند. استفاده از این نوع رنگ‌ها هزینه را برای بازسازی این نقاط خانه کاهش می‌دهد.

نمای ساختمان هم دائم در معرض رطوبت و باران قرار دارد. فرسایش زودهنگام رنگ نما امری طبیعی است. به همین دلیل است که استفاده از رنگ‌های قابل شستشو جهت جلوگیری از این هزینه مهم است. مخصوصاً رنگ‌هایی که مقاومت بیشتری هم دارند.

مکان‌های دیگری مانند مدارس و مهدکودک‌ها هم به دلیل حضور کودکان، زودبه‌زود کثیف می‌شوند. طبیعی است که استفاده از رنگ غیر قابل شستشو موجب صرف زحمت و هزینه‌ی زیادی در این مکان‌ می‌شود.

انواع رنگ قابل شستشو

انواع رنگ‌های قابل شستشو عبارت‌اند از: رنگ اکریلیک، رنگ‌روغن، رنگ سیلیکون، رنگ سیلیکات، رنگ بر پایه‌ی سیمان.

در زیر این رنگ‌ها را معرفی کرده و دلیل اینکه چرا هرکدام قابل شستشو هستند را بیان می‌کنیم.

رنگ اکریلیک

 رنگ اکریلیک را از رزین اکریلیک می‌سازند. از این رنگ می‌شود برای رنگ‌کردن راهرو، حمام و آشپزخانه استفاده کرد. قیمت مناسب آن و درخشندگی که دارد، این رنگ را پرطرف‌دار کرده است. حلال این رنگ آب است.  

رنگ‌روغن

رزین این نوع رنگ، روغنی و پایه‌ی آن نیز روغن است. رنگ‌روغن مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آب و دیگر مواد دارد. به همین دلیل است که از آن برای نقاطی که در معرض آلودگی زیاد و یا حرارت و نور قرار دارد، استفاده می‌کنند. این رنگ، دارای سه نوع است: براق، نیمه براق و مات. رنگ‌روغن براق، مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت دارد. به همین دلیل است که به‌عنوان یک رنگ قابل شستشو پرطرف‌دار است. از طرفی رنگ‌روغن مات این مقاومت را دارا نیست.

رنگ سیلیکونی

پایه‌ی رنگ سیلیکونی، سیلیکون است. این رنگ با مقاومتی که در برابر سایش و رطوبت دارد، در نمای ساختمان هم استفاده می‌شود. خاصیت ضدقارچ و ضد آب آن، این رنگ را جزء رنگ‌های قابل شستشو قرار داده است. همچنین این رنگ ماندگاری بالایی نیز دارد. رنگ سیلیکونی گزینه‌ای مناسب حتی برای استفاده در حمام است. البته از معایب آن می‌توان به قیمت بالا و طولانی بودن زمان خشک شدنش اشاره کرد.

رنگ سیلیکات

رنگ سیلیکات، نوعی رنگ بر پایه‌ی سیلیکات است. مقاومت در برابر آب و رطوبت از ویژگی‌های رنگ سیلیکات است. به همین دلیل برای رنگ‌آمیزی دیوارهای بیرونی کاربرد دارد. قابلیت تنفس‌پذیری، عایق صدا و گرما ویژگی‌های مهم رنگ سیلیکات به شمار می‌رود.

رنگ بر پایه‌ی سیمان

رنگی که با ترکیب پودر سیمان با دیگر رنگ‌ها به دست می‌آید را رنگ  بر پایه سیمان می‌گویند. مقاومت بالای این رنگ باعث استفاده‌ی آن در مکان‌هایی است که فرسایش رنگ را به دنبال دارند. از معایب این رنگ حساس بودن آن در برابر خراش است.

 بهترین رنگ قابل شستشو

مواردی که باید در انتخاب این نوع رنگ به‌عنوان بهترین آن‌ها در نظر گرفته شود، عبارت است از: نوع سطحی که قرار است رنگ شود، میزان آلودگی منطقه، بودجه‌ و میزان رطوبت موجود در فضا.

از میان انواع رنگ قابل شستشو که در بالا عنوان شده، می‌توان گفت رنگ‌روغن براق و رنگ اکریلیک بهترین رنگ‌ها از جهت قابل شستشو بودن هستند. برای دلیل این امر، می‌توان موارد پایین را مثال زد:

قابل شستشو با آب و صابون، پایدار و بادوام بودن، مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن نسبت به دیگر رنگ‌ها و آسانی استفاده از آن‌ها.

در سایت فروشگاه پخش رنگ محمدی می‌توانید بهترین رنگ‌های قابل شستشو را پیدا کنید.

رنگ قابل شستشو

  

بهترین رنگ قابل شستشو برای دیوار گچی

گچ یکی از مصالح پراستفاده در خانه‌های ایرانی است؛ بنابراین شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که بهترین این نوع رنگ برای گچ کدام است؟

رنگ اکریلیک

 از رنگ اکریلیک به دلیل ویژگی‌ها و مزایایش به‌عنوان بهترین رنگ برای دیوار گچی استفاده می‌کنند. این رنگ به دلیل پوششی که دارد مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین مقاومت این رنگ در برابر آلودگی‌های محیط و سایر موارد بسیار بالاست. تحمل تمیزکردن‌های زیاد البته با آب و صابون و اسفنج نیز از مزایای این رنگ به شمار می‌رود. حلال رنگ اکریلیک آب است.

رنگ لاتکس

رنگ لاتکس مقاومت بیشتری حتی نسبت به اکریلیک دارد. نفوذناپذیری این رنگ به حدی است که می‌شود از آن در راهروها و مدارس و حتی استخر استفاده کرد. تنها نکته‌ی منفی آن در برابر رنگ اکریلیک قیمت بالاتر آن است.

بهترین برند رنگ قابل شستشو

رنگ پارس مهران را می‌توان به‌جرئت از بهترین برندها دانست. این برند دارای انواع رنگ قابل شستشو است. شرکت پارس مهران فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده است و اکنون جزء موفقترین برندها در این حوزه است.

از محصولاتی که جزء رنگ‌های قابل شستشوی پارس مهران هستند می‌توان به رنگ اکریلیک نیمه مات، رنگ نیم پلاستیک درجه یک و رنگ‌روغنی براق اشاره کرد.

رنگ نیم پلاستیک درجه یک پارس مهران جزء بهترین رنگ‌ها از لحاظ قابل شستشو بودن است. زیرا که کیفیت و مقاومت بالایی را داراست.  

در این صفحه اطلاعات بیشتری درمورد رنگ‌های این برند، لیست قیمت آن‌ها و نحوه‌ی خرید از این برند آمده است.

سخن آخر

استفاده از رنگ‌های قابل شستشو می‌تواند هزینه‌های رنگ‌آمیزی در سال‌های آتی را کاهش دهد. به‌صورت کلی بهترین راه برای مکان‌هایی که احتمال آلودگی زیاد را می‌دهید، استفاده از رنگ قابل شستشو است.

در فروشگاه پخش رنگ و چسب محمدی می‌توانید بهترین انواع رنگ قابل شستشو را در برندها پیدا کنید.  

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *