آشنایی با خلاقانه‌ترین تکنیک رنگ دیوار | معرفی 5 تکنیک


5
(2)

شما با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه‌ی رنگ‌آمیزی دیوار می‌توانید یک فضای تکراری و کسل‌کننده را تبدیل به فضایی زیبا و روح‌بخش کنید. معمولاً تکنیک رنگ دیوار، یک تکنیک ساده است و با وسایلی در دسترس هم قابل‌انجام است. اگر قصد تغییر فضای منزل خود را دارید فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به معرفی انواع خلاقانه‌ی این تکنیک‌ها پرداخته‌ایم.

در سایت فروشگاه پخش رنگ محمدی می‌توانید رنگ‌های مورد نیاز را برای ایجاد تکنیک رنگ دیوار تهیه کنید.

تکنیک اسفنج

استفاده از اسفنج برای تکنیک رنگ دیوار، بسیار خلاقانه است. با اسفنج می‌توان انواع طرح‌ها و نقش‌ها را بر روی دیوار پیاده کرد. همچنین اگر طرح خاصی در ذهن دارید می‌توانید از انواع گوناگون اسفنج استفاده کنید. انواع گوناگونی از اسفنج وجود دارد که طرح شما را چشم‌نواز‌تر میکند. این کار به شما کمک می‌کند تا طرح خود را زیباتر اعمال کنید.

برای استفاده از اسفنج ابتدا باید یک‌لایه رنگ به‌صورت ساده، روی دیوار اعمال کنید. این رنگ بهتر است هماهنگ با رنگ طرح مدنظر شما باشد. این هماهنگی، طرح را بهتر به نمایش می‌گذارد. بعد از خشک‌شدن لایه‌ی اول رنگ، کافی است اسفنج را کمی در رنگ فروبرید. یادتان باشد اسفنج نباید خیلی داخل رنگ شود، زیرا موجب ریزش و چکه کردن رنگ می‌شود. در آخر کافی است اسفنج را بدون فشردن و به نرمی بر روی دیوار بگذارید. فشاردادن اسفنج روی دیوار، طرح اسفنج را به‌خوبی به نمایش نمی‌گذارد.

بستگی به طرحتان شما می‌توانید از اسفنج دانه‌درشت یا دانه‌ریز استفاده کنید. اسفنج را می‌توان به‌صورت نامرتب و پراکنده روی دیوار زد. یا می‌توان با مرتب زدن طرح اسفنج، بافتی شبیه بافت سنگ یا پارچه روی دیوار ایجاد کرد. همچنین می‌توان طرح موردنظر خود را ابتدا روی دیوار با مدادی کم‌رنگ اجرا کنید و سپس با اسفنج داخل آن طرح را رنگ کنید.

برای رنگ اسفنج بهتر است از رنگ‌های مات و یا نیمه مات استفاده کنید. زیرا این رنگ‌ها بافت اسفنج را به خوبی نمایش می‌دهند.

تکنیک کالرواش

تکنیک پتینه

اگر تمایل دارید خانه‌تان را به سبک قدیمی رنگ کنید یا از طرح‌های شبه فرسوده و کهنه برای تکنیک رنگ دیوار استقبال می‌کنید، تکنیک پتینه برای شماست.

برای ایجاد این تکنیک لازم است پس از پاک‌سازی دیوار از غبار، یک لایه رنگ روی دیوار اعمال شود. این رنگ برای ایجاد سطحی یکدست است. سپس تکنیک پتینه را با رنگ پتینه اعمال کنید. این تکنیک را می‌توان با برس یا پارچه روی دیوار اجرا کرد.

انواع تکنیک پتینه را برای شما شرح می‌دهیم:

پتینه‌ی اسفنجی: با آغشته کردن اسفنج به رنگ پتینه می‌توان این تکنیک را اجرا کرد. بهتر است اسفنج را به‌صورت تصادفی روی دیوار بگذارید.

پتینه‌ی ورق طلا: در این تکنیک می‌توان ابتدا با تکه پارچه‌ی آغشته به رنگ، طرحی روی دیوار اجرا کرد و سپس ورق طلا را روی آن چسباند.

تکنیک پتینه

استفاده از غلتک طرح‌دار

غلتک طرح‌دار، ابزاری جهت اعمال طرح‌های متفاوت و متنوع بر روی دیوار است. اگر از رنگ‌های ساده خسته شده‌اید، می‌توانید از این تکنیک رنگ دیوار استفاده کنید. همچنین این نوع غلتک طرحی شبیه به کاغذدیواری به شما می‌دهد. با این تفاوت که مقرون‌به‌صرفه است.

خرید انواع غلتک‌های طرح دار و رنگ‌های پتینه و خمیر پتینه از فروشگاه اینترنتی کاردک

بر روی غلتک یک روکش طرح‌دار نصب می‌شود. این روکش دارای طرح‌های مختلفی است. این طرح‌ها می‌تواند خیلی ساده در حد خطوط افقی یا عموی باشد. در نوع دیگر می‌تواند دارای طرحی پیچیده، مانند گل و برگ باشد. این طرح‌ها همچنین می‌توانند سه‌بعدی باشند.

برای ایجاد این تکنیک یک لایه رنگ ساده، روی دیوار اعمال کنید و سپس غلتک آغشته به رنگ خود را روی دیوار بزنید. بستگی به طرح غلتک می‌توانید به‌صورت مرتب یا تصادفی این تکنیک را انجام دهید.

غلتک طرحدار

استفاده از ایرلس

ایرلس ابزاری است برای پاشش رنگ به‌صورت یکنواخت بر روی دیوار یا هر سطح دیگر است. در گذشته از قلمو برای رنگ‌کردن سطوح بزرگ استفاده می‌شد که این کاری زمان‌بر بود. به همین دلیل ایرلس جایگزین روش قدیمی شد. ایرلس‌ها انواع مختلفی دارند: بادی، شارژی، هیدرولیکی، برقی و بنزینی. این تقسیم‌بندی بر اساس نوع محرک دستگاه انجام شده است.

نحوه‌ی عملکرد ایرلس

در این تکنیک رنگ دیوار، ایرلس در واقع رنگ را به ذرات ریز تبدیل می‌کند. این کار به وسیله‌ی پمپ انجام می‌شود. رنگ توسط پمپ با فشار بالا از یک نازل باریک عبور می‌کند و سپس روی سطح موردنظرپخش می‌شود. از ایرلس برای انواع رنگ استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها حتی می‌توانند غلیظ هم باشند.

مزایای ایرلس

  • ایرلس می‌تواند رنگ را به‌صورت کاملاً یکنواخت روی سطح پخش کند.
  • اگر سرعت برایتان مهم است، استفاده از ایرلس را فراموش نکنید. زیرا سرعت ایرلس 28 برابر از قلمو و 4 برابر از پیستون بیشتر است. این تکنیک رنگ دیوار، سرعت کارتان را نیز بهبود می‌بخشد.
  • ایرلس می‌تواند از هدررفت رنگ جلوگیری کند. این امر صرفه‌جویی در استفاده رنگ را برای شما به همراه دارد.

تکنیک شابلون

 در تکنیک رنگ دیوار با شابلون یا استنسیل شما نیازی به آشنایی حرفه‌ای با رنگ و نقاشی ندارید. می‌توانید فقط با رعایت چند نکته این تکنیک خلاقانه را روی دیوارتان پیاده کنید.  

برای انجام این تکنیک رنگ دیوار می‌توانید خودتان شابلون را با طرح دلخواه آماده کنید یا از بازار آماده‌ی آن را تهیه کنید. برای ساخت شابلون می‌شود از مقوا، فلز سبک یا طلق استفاده کرد. طرح را روی مقوا، طلق یا فلز سبک با مداد پیاده می‌شود. پس از آن فقط باید با تیغ یا چاقو قسمت‌های خالی طرح را جدا کنید. شابلون را روی دیوار با چسب فیکس کرده،. سپس با غلتک، قلمو یا اسپری رنگ، رنگ موردنظر را داخل قسمت‌های خالی شابلون بزنید. پس از برداشتن شابلون می‌بینید طرحتان روی دیوار چاپ شده است.

بهتر است از رنگ‌های غلیظ برای رنگ‌کردن شابلون استفاده شود. زیرا با این کار از چکه کردن رنگ جلوگیری می‌شود. استفاده از غلتک و یا قلمو نسبت به اسپری اولویت دارد. چون باعث می‌شود رنگتان پخش نشود.

تکنیک شابلون

استفاده از تکنیک رنگ دیوار کالرواش

کالرواش یک روش آسان، مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال خلاقانه است. در این تکنیک رنگ دیوار فقط کافی است رنگ را روی دیوار بزنید، در عین اینکه رنگتان هنوز خشک نشده یک اسفنج یا پارچه را کاملاً خیس کنید و روی سطح رنگ بکشید. درواقع با استفاده از اسفنج یا پارچه‌ی خیس رنگ روی دیوار پخش می‌شود. می‌توانید اسفنج یا پارچه را به‌صورت تصادفی روی سطح بکشید یا به‌صورت منظم. در این طرح می‌توانید کاملاً خلاقیت خود را بروز دهید.

سخن آخر

از تکنیک رنگ دیوار غافل نشوید؛ زیرا خانه‌تان را از یکنواختی نجات می‌دهد. هرکدام از موارد عنوان شده تکنیک‌هایی ساده هستند که با چاشنی کمی خلاقیت و ابزارهایی ساده، می‌توانند فضای شما را از سادگی نجات دهند. فقط کافی است کمی جرئت به خرج داده و شجاعانه عمل کنید. در این صورت است که می‌توانید زیبایی را به خانه‌تان هدیه کنید. برای خرید ابزار مورد نیاز برای هرکدام از این تکنیک‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه پخش رنگ محمدی مراجعه کنید.

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *