10 نکته انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه

10 نکته انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه

10 نکته انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه


5
(1)

10 نکته انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه یک مطلب برای کسانی است که نمیدانند چگونه رنگ مناسب برای فضای خانه ی خود انتخاب کنند.انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه شاید یک کار پر زحمت و گاهی سخت از مرحله نقاشی خانه به نظر برسد اما دانستن چند نکته و ترفند این مسیر را آسان تر خواهد کرد. ما در این مقاله راه حل هایی را برای انتخاب راحت تر و سریع تر برای نقاشی فضای داخل منزل شما در نظر گرفته ایم.

چگونگی انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه می تواند یک کار وقت گیر و پر زحمتی برای شما به عنوان صاحب خانه باشد و شاید در آخر از انتخاب خود به کلی ناامید شوید. این مرحله حتی شاید از مرحله نقاشی خانه نیز زحمت بیشتر برای شما داشته باشد. ما در این مقاله 10 نکته که ممکن است انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه را برای شما راحت تر کند را آورده ایم.حتما به این 10 نکته توجه ویژه ای کنید تا بعد از رنگ آمیزی خانه ی تان پشیمان نشوید.اگر با انواع رنگ آشنا نیستید میتوانید این مقاله را جهت آشنایی با انواع رنگ مشاهده کنید.

1) می توانید رنگی مکمل از اشیاء خانه را انتخاب کنید

گاهی انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  را بسیار راحت و تنها با الهام گرفتن از رنگ های غالب در اشیاء خانه انتخاب کنید. وسایلی مانند رنگ پرده ها، مبل، کوسن ها، فرش و …. معمولا گزینه های خوبی برای الهام گرفتن هستند. می توانید رنگ یا رنگ هایی را انتخاب کنید که با این اشیاه از نظر تناژی هماهنگ باشد. شما حتی می توانید در این کار از فروشگاه رنگ محل خود نیز کمک بگیرید و از آنها بخواهید رنگ های مکمل و مناسب با اشیاء خانه را به شما را معرفی کنند. نقاشان حرفه ای نیز متناسب با ایده ی شما نیز میتوانند رنگ مناسبی را به شما پیشنهاد دهند.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه-1

2) از رنگ های مد سال کمک بگیرید

رنگ های مد شده در هر سال می تواند کمک زیادی به شما بابت انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  بکند. رنگ های مد سال را می توانید از مجلات مد، شرکت های طراحی داخلی و شرکت های مربوط به نقاشی سوال کنید.همچنین در اینستاگرام و کانال تلگرام پخش رنگ و چسب منحمدی نیز هر سال رنگ مد سال نیز اعلام میشود.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 2

3) به ترکیب رنگ ها دقت کنید

اگر برای انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  چند رنگ را مد نظر دارید باید دقت کنید که چند رنگ دارای طیف رنگی مشابه باشد و به طور کی با هم هماهنگی داشته باشند. این امر درمورد فضاهایی مانند اتاق ها و راهروها نیز باید رعایت شود. در عکسی که مشاهده می کند انتهاب سه رنگ از یک طیف به خوبی با هم هماهنگ شده اند و فضایی بسیار روح بخش به خانه بخشیده اند.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 3

4) می توانید ابتدا نمونه رنگ بگیرید

برای انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  استفاده از نمونه رنگ ها بسیار به صرفه هستند. لازم نیست برای انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  چند سطل رنگ را خریداری کنید امروزه اغلب فروشگاه و شرکت های نقاشی ساختمان نمونه رنگ موجود دارند. شما می تواند آن را خریداری نموده و یا به کاتالوگ مربوط به هر شرکت نگاه بیندازید یا قسمتی کوچکی از دیوار و فضای خانه را رنگ آمیزی کنید و در صورتی که از انتخاب خود پشیمان شدید خیلی متضرر نیز نخواهید شد.
حتما حواستان باشد که حتما بایستی اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود و بعد تصمیم نهایی خود را در مورد انتخاب رنگ بگیرید.خرید نمونه رنگ از فروشگاه اینترنتی کاردک

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 4

5) به ترکیب های رنگ دقت کنید

در انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  خود ممکن است بین صدها رنگ از چرخه رنگ گیج کننده گیر کرده باشید اما  دقت به نقاشی ها و آثار برجسته نقاشی و طراحی ها کمک بسیاری به شما خواهد کرد. معمولا هنرمندان برجسته در دنیا از بهترین ترکیب های رنگ را در کار خود انتخاب می کنند. همچنین می توانید از متخصصان طراحی های داخلی نیز کمک بگیرید.انتخاب بهترین رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 5

6) میزان نور محیط را نیز در نظر بگیرید

نور در گرم تر و یا خنک تر به نظر رسیدن فضا بسیار کمک می کند. لازم است بدانید برای انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی خانه استفاده از نور پنجره و نور طبیعی به طبیعی تر به نظر رسیدن رنگ بسیار کمک می کند. نور لامپ های رشته ای باعث می شود رنگ ها گرم تر و نور لامپ های فلورسنت باعث می شود رنگ های فضا کمی خنک تر به نظر برسد. اما نور طبیعی از پنجره رنگ را به صورت طبیعی خود نشان خواهد داد. بنابراین در انتخاب برای رنگ مناسب برای نقاشی خانه  خود حتما به نوع نور دقت کنید.
همچنین ما پیشنهاد میکنیم برای اینکه چه رنگی برای بزرگتر نشان دادن فضا اتاق به شما کمک میکند را نیز مطالعه کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 6

7) با استفاده از ابزارهای طراحی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید

ابزارهای مختلفی برای طراحی خانه ها وجود دارند. برای انتخاب بهترین رنگ فضای منزل خود می توانید از آن ها کمک بگیرید. انتخاب رنگ برای خانه با استفاده از این ابزارها بسیار ساده خواهد شد. کافیست یک عکس از فضایی که مایل به رنگ آمیزی هستید تهیه کنید و با استفاده از نرم افزار رنگ دیوارها را تغییر دهید تا به بهترین انتخاب و ترکیب رنگ برای فضای منزل خود دست یابید.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 7

8) استفاده از روانشناسی رنگ در انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه

رنگ ها بر خلق خوی و افکار ما تاثیر زیادی دارند. رنگ ها بر میزان انرژی نیز تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال رنگ سبز برای حمام بسیار مناسب به نظر میرسد زیرا احساس تازگی و تمیزی به شما خواهد بخشید. یا استفاده از رنگ آبی در اتاق پذیرایی اصلا مناسب این فضا نیست. بنابراین روانشناسی رنگ ها می تواند  به خوبی راهنمای انتخاب درست رنگ برای رنگ کردن خانه برای شما باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 8

9) تناژهای رنگ را بشناسید و از آن ها در انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی استفاده کنید

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه  ی شما اگر تناژهای رنگ و رنگ های مکمل آن را بشناسید بسیار راحت تر خواهد بود. مثلا انتخاب رنگ صورتی و طوسی در کنار هم به شکلی که از طوسی بیشتر و از رنگ صورتی کمتر استفاده شود بسیار شیک بنظر خواهد رسید.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 9

10) استفاده از رنگ های جسورانه برای ایجاد یک فضای خاص

استفاده از رنگ های خاص و جسورانه میتواند علاوه بر اینکه فضا و دکوراسیون خانه شما را بسیار شیک جلوه دهد یک روش آسان و ارزان در این مسیر پر زحمت است. این بدان معنا نیست که مثلا کل فضای خانه را صورتی کنید به طور مثال می توانید یک دیوار را کاملا به یک رنگ گرم و متفاوت رنگ آمیزی کنید تا توجهات بیشتری را جلب نماید.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی خانه - 10

خلاصه مطلب :
اگر قصد تغییر رنگ اتاق یا خانه یتان را دارید ولی نمیدونید چه رنگی بهتره تا از آن در فضای اتاق استفاده کنید بهتره که این نکات را در نظر بگیرید.اول اینکه میزان نور اتاق را بسنجید و سعی کنید رنگی متناسب با نور اتاق انتخاب کنید.دوم از رنگشناسی رنگ ها نیز کمک بزرگی میتونید بگیرید.به طبع برخی رنگها آرامش بخشند و بعضی رنگها فضای اتاق را بزرگتر نشان میدهند و … میتوانید از آن کمک بگیرید.رنگ سال نیز به انتخاب رنگ کمک شایانی میکند.همچنین برخی از رنگها مانند رنگ سبز به دلیل الهام گرفتن از طبیعت برای اتاق هایی همچون حمام بسیار عالی هست.ابزار های زیادی نیز در فضای اینترنت توسعه داده شده اند که شما میتوانید از آنها جهت امنخاب رنگ مناسب برای اتاق خانه ی خود انتخاب کنید.

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *