چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟ به قلم نقاش معروف،جی گورتون

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟


2.7
(6)

در این مقاله نقاش بزرگ و با تجربه، جی گورتون به ما نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه خواهد آموخت. از جمله این نکات می‌توان به استفاده از غلطک‌های عریض و بتونه کاری مناسب اشاره کرد. هر یک از این موارد علاوه بر افزایش سرعت، تاثیر به سزایی بر روی بهبود کیفیت نقاشی دارند.

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم

در این مقاله جی گورتون به ما خواهد آموخت که چگونه خانه را سریع رنگ کنیم. جی گورتون اولین کار نقاشی خود را بیش از 30 سال پیش هنگامی که خانه‌های  پدر و مادرش را در منطقه مینیاپولیس رنگ آمیزی کرد، شروع کرد. بیشتر کارهای او در زمینه‌های لعاب کاری، صافکاری، رنگ آمیزی هنری دیوار و کارهای چوبی قدیمی و کهنه می‌باشد. در ادامه جی، ترفند سریع رنگ کردن خانه را براساس بیش از 30 سال سابقه خود به ما خواهد آموخت و نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه ارائه خواهد کرد.

رنگ آمیزی سریع با غلطک بزرگ

استفاده از غلطک بزرگ 25 سانتی شاید برای همه افراد مناسب نباشد. اما از جمله نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه که می‌تواند سرعت رنگ آمیزی خود را دو برابر افزایش دهد، استفاده از غلطک بزرگ 25 سانتی به جای غلطک های کوچکتر می‌باشد. اگر می‌خواهید سطح دیوار بزرگی را رنگ آمیزی کنید، استفاده از غلطک بزرگ انتخاب هوشمندانه‌ایی خواهد بود. علاوه بر این، از آن جا که از هر دو لبه غلطک می‌توان برای رنگ آمیزی استفاده کرد، در نتیجه فشار به صورت مداوم و یکنواخت به سطح اعمال می شود و از به وجود آمدن علائم غیر یکنواختی در سطح رنگ آمیزی شده جلوگیری می‌کند.

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟

نکات رنگ آمیزی سریع خانه

نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، تمیز کردن کلیه سطوح پیش از شروع نقاشی است. باید توجه داشت که تمیز کردن سطح کارهای چوبی مانند پلی اورتان بسیار حساس‌تر و مهم‌تر از سایر سطوح می‌باشد و تاثیر به سزایی بر روی تماس موثر رنگ با سطح می‌گذارد. سنباده کاری یکی از راه‌حل‌های آماده‌سازی سطوح چوبی است. اما یک ترفند سریع رنگ کردن خانه، استفاده از محلول براق کننده چوب است که کاربردی بسیار سریع و راحت دارد. هر یک از محلول‌های براق کننده دستورالعمل‌های خاصی برای مصرف دارند به همین دلیل حتما راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید. برای بعضی از این محلول‌ها تا هنگامی که مرطوب هستند، می‌بایست رنگ آمیزی را شروع کنید در حالی که در برخی از نمونه‌های دیگر نیاز است که ابتدا محلول به طور کامل خشک شود.

بتونه کاری کنید

به جای اتلاف وقت با فکر کردن بر روی اینکه کدام درز یا ترک به اندازه کافی بزرگ است که نیاز به بتونه کاری دارد، همه درز ها را بتونه کاری کنید. تمامی درز‌های موجود میان سقف و دیواره را بتونه کاری کنید تا یک سطح صاف و هموار برای رنگ آمیزی داشته باشید. انجام این کار به خاطر به  وجود آمدن سطحی صاف و یکنواخت می‌باشد.خرید بتونه نقاشی

سنباده بزنید

بعد از پایان بتونه کاری و خشک شدن بتونه حتما جهت ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت از سنباده استفاده کنید.سنباده کاری کاری سخت و دشوار است که به دقت زیادی هم نیاز است و همینطور به یک سنباده مناسب جهت سنباده کاری که نمره سنباده نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم که کار را دشوارتر از این که هست بکند.معمولا سنباده های نمره 120 و 150 برای بتونه مناسب است.

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟

انتخاب غلطک خوب

استفاده از غلطک‌های دارای پارچه کرکی، نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت. از اینرو می‌بایست به دنبال یک غلطک با پارچه بافته شده و مقاوم باشید. اگر چه قیمت این نوع غلطک‌ها کمی بیشتر می‌باشد اما از ارزش خرید مناسبی برخوردار هستند و یک سطح صاف و یکنواخت را به وجود می‌آورند.برای خرید یک غلطک خوب پیشنهاد ما استفاده از غلطک های گونش ترکیه است.شما میتوانید این غلطک ها را از فروشگاه اینترنتی کاردک خریداری کنید.

استفاده از سینی غلطک

از جمله نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه استفاده از یک سطل مخصوص رنگ آمیزی می‌باشد که به عنوان سینی رنگ نیز میشناسند و باعث افزایش سرعت رنگ آمیزی می‌شود. استفاده از سطل به جای سینی باعث می‌شود که به راحتی بتوانید آن را جا به جا کنید و در هر گوشه‌ایی که می‌خواهید آن را قرار دهید. استفاده از سینی غلطک برای کار با غلطک الزام است زیرا بدون سینی غلطک شما نمیتوانید غلطک را به رنگ آغشته کنید.خرید سینی غلطک.

استفاده از نوار های پوششی

حتی اگر نقاش ماهری هستید، نیز همواره در نظر داشته باشید که استفاده از نوار برای پوشاندن اطراف شیشه پنجره راه حل مناسب‌تری می‌باشد تا این که بخواهید با قلم مو یه سطح برش ایجاد کنید. بدین منظور، با استفاده از نوار هر چهار طرف شیشه را بپوشانید و با چاقو اضافه‌های نوار را ببرید. سعی کنید نوار 1 تا 2/1 اینچ از شیشه باریک‌تر و کوتاه‌تر باشد.

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟

غلطک کوچک برای نقاط باریکتر

یک غلطک کوچک برای انواع کارهای نقاشی بسیار مناسب می‌باشد. اگر مینی غلطک دارای یک پارچه بافته شده مشابه با غلطک بزرگ باشد، می‌توانید از آن برای رنگ آمیزی نقاطی که غلطک بزرگ مناسب نیست، استفاده کنید.علاوه بر این، یک الک غربال گیری کوچک خریداری کنید و آن را به همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز استفاده کنید. الک را درون قوطی رنگ قرار داده و درب قوطی را روی آن قرار دهید. برای رنگ آمیزی درب و سطوح چوبی از یک پوشش فومی بر روی غلطک استفاده کنید.

از گوشه ها شروع نکنید

شروع رنگ آمیزی از گوشه‌ها بسیار رایج است. اما این امر باعث می‌شود که رنگ زیادی در گوشه‌ها جمع شود و پخش کردن آن دشوار شود. بنابراین بهتر است که از فاصله 30 سانتی از گوشه‌ها رنگ آمیزی را شروع کرده و رنگ را به سمت گوشه‌ها پخش کنید. از این طریق یک رنگ آمیزی زیبا، یکنواخت و بدون جمع شدن رنگ در گوشه خواهید داشت. در ادامه نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه با استفاده از نوار بیان می‌شود.

به سرعت و به طور مناسب از نوار استفاده کنید

نکته اصلی برای نوار بندی دیوار این است که نوار را به صورت مستقیم و به طور کاملا صحیح به سطح دیوار بچسبانید. فاصله نوار با دیوار نباید بیش از 6 اینچ باشد، بدین منظور نوار را به سمت بالا خم کنید تا کاملا به سطح دیوار بچسبد. نکته حائز اهمیت این است که نوار را کاملا نزدیک به دیوار نگه دارید. این امر نیاز به تمرین دارد و پس از مدتی تکنیک آن را فرا خواهید گرفت.

چگونه خانه را سریع رنگ کنیم؟

استفاده از کفپوش مشمایی برا جلوگیری از ریختن رنگ به لوازم

موکت‌ها و کف پوش‌های پارچه‌ایی مشکلات زیادی را در هنگام رنگ آمیزی برای شما ایجاد خواهند کرد و در بسیاری از مواقع نردبان بر روی آنها می‌لغزد. بنابراین بهتر است که از کفپوش مشمایی استفاده کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید. کفپوش را در کف اتاق و به فاصله نیم سانتی متری از دیوار قرار دهید، سپس لبه‌ها را با نوار بپوشانید.

13 ترفند و راهنمایی برای رنگ آمیزی داخلی خانه (کلیک کنید)

درزگیری سریع

بتونه کاری سریع و صحیح، از جمله نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه می‌باشد که بر کیفیت و سرعت رنگ آمیزی تاثیر به سزایی دارد.لوله های درزگیری که در تمام فروشگاه های رنگ و ابزار موجود است میتوانید خریدارکنید. یکی از اشتباهات رایج در بتونه کاری این است که برخی افراد نوک لوله بتونه را  بیش از اندازه سوراخ می‌کند. این امر باعث کاهش کنترل شما بر روی بتونه کاری خواهد شد. لذا بهتر است که قطر سوراخ آن در حدود1/6 اینچ باشد. این مقدار برای پر کردن حفرهای کوچک و متوسط بسیار ایده آل است.

برای حفره‌های بزرگتر می‌توانید از یک بتونه بزرگتر استفاده کنید. همزمان که ماشه تفنگ بتونه کاری را فشار می‌دهید، آن را به سرعت در امتداد حفره حرکت دهید. این امر باعث خواهد شد که بعدا اضافه‌های کمتری از بتونه بر روی سطح جمع شود و نیاز به تمیزکاری کمتری خواهید داشت.

ابزار مورد نیاز برای سریع رنگ کردن خانه

در این مقاله نکاتی برای رنگ آمیزی سریع خانه ارائه شد و بیان شد که چگونه خانه را سریع رنگ کنیم.اما استفاده از ابزار مناسب می‌تواند باعث بهبود کیفیت و افزایش سرعت رنگ آمیزی شود.

  • تفنگ بتونه کاری (گان)
  • غلطک رنگ آمیزی
  • لیسه
  • سینی رنگ
  • قلم مو نقاشی
  • کاردک
  • پارچه کهنه
  • سری غلطک جدا
  • تیغ یا کاتر

علاوه بر این به یک غلطک با دسته متحرک، یک سطل مخصوص رنگ، یک غلتک بزگ ، غلطک کوچک و الک غربال گیری نیاز خواهید داشت.

مواد مورد نیاز برای سریع رنگ کردن خانه

  • بتونه درزگیری
  • محلول براق کننده و صاف کننده
  • نوار پوششی
  • رنگ!

 

خلاصه مطلب :

برای اینکه یک نقاشی سریع داشته باشید باید به چند نکته توجه کنید.اول آن که حتما لوازم مرغوب و خوب خریداری کنید هرچند شاید هزینه برایتان مهم و گران تمام شود ولی به نتیجه هرچه مطلوب تر به شما کمک میکند.اول از همه خانه را به کمک اعضای خانواده از وسایل موجود خالی کنید و سطح زیر سازی دیوار را که اعم از بتونه ئکاری و سنباده کاری دارد انجام دهید.سپس یک رنگ مرغوب تهیه کنید.حتما درجه یک باشد تا نیاز به دست های بعدی رنگ آمیزی نباشد زیرا هرچه کیفیت رنگ بالاتر باشد میزان پوشش نیز بالا میرود.از کاور های پوششی برای اجسامی که نمی توانید تکان دهید یا جابه جا کنید استفاده کنید.لوازم مورد نیاز که در بالا نوشته شده را از قبل آماده و یا تهیه کنید.

و حالا تمام! امید وارم از رنگ آمیزی که کردید لذت ببرید.

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *