روانشناسی رنگ ها – چه رنگی به دیزاین شما میاد؟

روانشناسی رنگ ها - چه رنگی به دیزاین شما میاد

روانشناسی رنگ ها - چه رنگی به دیزاین شما میاد


3
(3)

توضیح مختصر در مورد روانشناسی رنگ ها :

روانشناسی رنگ ها یکی از جذاب ترین قسمت از رنگ ها هست. واقعا رنگ ها چیز های عجیبی هستند.رنگ ها می توانند تأثیر مهمی در روحیه ما داشته باشند و می توانند ویژگی ارزشمندترین فضاهای زندگی ما را تعیین کنند. ترکیبات رنگی مناسب می توانند به ما کمک کنند تا احساس خلاقیت ، رمانتیک یا آرامش بیشتری داشته باشیم و بر وضعیت روحی و روانی ما تأثیر بگذارند.
رنگ های مختلف در خانه های ما حتی می توانند بر تغییر فشار خون تأثیر بگذارند ، اشتها را کم یا زیاد کنند و حتی روابط ما با دیگران را تحت تأثیر قرار دهند.
نکته جالب در مورد روانشناسی رنگ ها این است که چگونه برخی از رنگها (یا گروههایی از رنگها) تمایل دارند و واکنش مشابهی را برای اکثر افراد داشته باشند. به همین دلیل مهم است که هنگام نقاشی یک مکان مانند خانه خود ، رنگها را عاقلانه انتخاب کنید.

به طور کلی ، خانواده های مختلف رنگی وجود دارند که برای کار ، استراحت و بازی مناسب هستند.بیایید به آنچه این گروه های رنگی نشان می دهند و نوع جو آنها در هنگام ترکیب با یکدیگر در خانه شما می اندازند نگاه دقیق تری داشته باشیم.اگر نیاز به خرید رنگ دارید این یک سایت معتبر میباشد.

رنگ قرمز

روانشناسان رنگ قرمز را به نام رنگ عشق میشناسند.

رنگ قرمز آدرنالین و ضربان قلب را افزایش می دهد. معمولاً برای اتاق خواب تحریک کننده تلقی می شود و معمولا روانشناسان توصیه میکنند که برای مهد های کودک از رنگ قرمز استفاده نکنید.با این حال ، وقتی کم استفاده می شود ، می توانند حس عاشقانه را در اتاق خواب شما ایجاد می کند. برای کسانی که روحیه جسورانه دارند ، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که آنها بدنبال آن هستند. فقط بخاطر داشته باشید که رنگ قرمز یک رنگ قوی است و حتما باید فضای اتاق شما بزرگ باشد .مصرف بیش از حد آن باعث می شود که یک مکان کلاستروفوبیک و ناخوشایند باشد. همیشه کم از رنگ قرمز استفاده کنید.

روانشناسی رنگ قرمز - ویژگی های رنگ قرمز

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی یک رنگ آرام و برای آرامش وکاهش استرس عالی میباشد.

گفته می شود فشار خون را پایین آورده و ضربان قلب را کاهش می دهد. به همین دلیل است که اغلب برای اتاق خواب و حمام توصیه می شود.رنگ آبی ایده آل برای بعد از یک روز سخت و طولانی میباشد که به آرامش و استراحت شما کمک میکند.نکته قابل توجه در مورد رنگ آبی همچنین قابلیت انعطاف پذیری آن است.
از دیگر ویژگی رنگ آبی می توان گفت بدون دردسر با بسیاری از رنگ های دیگر ترکیب شود ، و حس لطیف و ملایم ایجاد کند.
همچنین می تواند خانه شما را به مکانی آرام و خلوت تبدیل کند. که می توانید نگرانی های خود را فراموش کرده و بار خود را از دوش خود بردارید. به عنوان یک قانون کلی ، از آبی های تیره و سیر باید کم استفاده شود برای بهره مندی از مزایای کامل رنگ آبی ، سایه های ملایم تری مانند آبی کمرنگ یا آبی دریایی استفاده کنید.

روانشناسی رنگ آبی - ویژگی های رنگ آبی

ویژگی های رنگ زرد

رنگ زرد ،  باعث احساس خوشبختی میشود و نماد آفتاب است.

رنگ زرد می تواند انرژی مثبتی را در صبح به شما ایجاد کند.میتواند هوای شادابی و سرزندگی را برانگیزد.رنگ زرد در یک روز آفتابی و روشن ، انتخاب خوبی برای آشپزخانه ها ، اتاق های غذاخوری و حمام است. رنگ هایی مانند زرد لیمویی یا زرد ملایم باعث بهبود روحیه می شود ، به خصوص برای کسانی که از لحاظ روحی و عصبی مشکل دارند. در صبح ها به شادابی آنها کمک میکند.روانشناسی رنگ ها یکی از جذاب ترین ویژگی رنگ ها برای مردم است.

روانشناسی رنگ زرد - ویژگی های رنگ زرد

رنگ سبز

رنگ سبز ، رنگی ملایم و نماد طبیعت و سرسبزی میباشد.

این رنگ برای همه اتاق ها مناسب است و به خوبی با رنگ آبی و زرد جور در میاد. رنگ سبز ملایم ، برای مهد کودک ها و فضاهایی که نیاز به آرامش دارند عالی است. اعتقاد بر این است که با برانگیختن احساس آرامش استرس را از بین می برد و به مردم کمک می کند تا به طبیعت نزدیکتر باشند. رنگ زرد با رنگ سبز احساس آرامش بیشتری ایجاد میکند و یک ترکیب رنگی بسیار زیبا و زیبا میباشد.به ویژه رنگ سبز با ترکیب سیر و روشن احساس طبیعت را در شما ایجاد میکند.

روانشناسی رنگ سبز - ویژگی های رنگ سبز

رنگ بنفش

رنگ بنفش رنگی زیبا و پیچیده است و نماد سلطنتی میباشد.

طبق روانشناسی رنگ ها رنگ بنفش تیره کاملا چشمگیر و چشم نواز است و می تواند یک انتخاب بسیار متمایز باشد. رنگ روشن تر می تواند همان احساس آرامش را در اتاق خواب به وجود آورد که رنگ آبی دارد.اما کمی گرمتر و غنی تر  از رنگ آبی است. رنگ های بنفش می توانند تأثیر آرامش بخشی و نشاط بخشی بر ذهن داشته باشند. و می توانند خلاقیت را ایجاد کنند.
بنفش روشن حس زنانه تری دارد،در حالی که بنفش روشن با غنای و سلطنت همراه است. اگرچه بنفش تیره می تواند حس تجمل را برانگیزد ، همچنین می تواند روحیه شما را پایین بیاورد و احساس غیر دوستانه کند ، بنابراین اگر می خواهید از این رنگ استفاده کنید مطمئن شوید که اتاق شما نور و روشنایی مناسبی دارد.

روانشناسی رنگ بنفش - ویژگی های رنگ بنفش

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی مربوط به انرژی و اشتیاق است.

رنگ نارنجی باعث برانگیختن هیجان میشود ، نارنجی رنگی پرانرژی است. اگرچه همیشه ایده خوبی برای فضاهایی نیست که برای استراحت مناسب هستند. مانند : یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب ،اما این رنگ برای یک دفتر کار یا محل کار عالی است. رنگ های شاداب و دلپذیری مانند نارنجی و هم خانواده های نارنجی می توانند به شما کمک کنند تا بهره وری بیشتری داشته باشید و هوای مثبت را به یک فضای کار کسل کننده اضافه کنید. همچنین به دلیل تحریک اشتها شناخته شده است ، به همین دلیل معمولاً در بعضی از رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد.که از ویژگی های رنگ نارنجی میباشد.

روانشناسی رنگ نارنجی - ویژگی های رنگ نارنجی

رنگ های خنثی

در روانشناسی رنگ های خثی مانند رنگ های سفید،سیاه،طوسی و غیره شناخته میشوند.که با هر رنگ دیگری جورد در می آیند.این رنگ ها اگر به صورت رنگ روشن استفاده شوند به شما احساس آزادی میدهند.واگر میخواهید که وسایل ارزشمند شما به چشم همه بیاید از این دسته رنگ ها استفاده کنید.این رنگها جذابیت و پایدتری نامحدودی دارند و هیچ وقت از مد دور نمی شوند.و برای ارامشی کم مناسب هستند.

روانشناسی رنگ های خنثی - ویژگی های رنگ های خنثی

خلاصه محتوا

اینکه گفتیم رنگ ها واقعا چیز های عجیبی هستند احتمالا شما هم به حرف ما رسیدین!واقعا رنگ ها دنیای زیبایی هستند که میتوانند تاثیر مستقیمی بر روحیه و زندگی ما ها داشته باشند.قطعا به این نتیجه رسیده اید که قبل از رنگ آمیزی خانه حتما انتخاب رنگ خود را عاقلانه انجام دهید.تا با ذائقه شما جور در بیاد.
اما آنچه از ویژگی رنگ ها باید بدانید آن است که خودتون باید رنگ رو بر اساس ذهن خلاق خودتون و با توجه به شرایط موجود در خانه انتخاب کنید.ما سعی کردیم آنچه که شما برای انتخاب یک رنگ نیاز دارید را جمع آوری کرده باشیم و در اختیار شما گزاشته باشیم.

نکته قابل توجه این است که این مطلب در روز های آینده بروز خواهد شد و اطلاعات جدید تر از روانشناسی رنگ ها و ویژگی آنها اضافه خواهیم کرد و رنگ های دیگر را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *