آموزش و معرفی نکاتی برای رنگ کردن انواع در و کمد


3.2
(29)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکاتی برای رنگ کردن انواع در:

در این مقاله نکاتی برای رنگ کردن انواع در بیان خواهیم کرد تا با این نکات به راحتی هر دری را رنگ کنید. قبل از شروع به رنگ آمیزی، باید توجه داشته باشید که مدت زمان رنگ کردن دربسته به شرایط در و اینکه شما چقدر وسواس دارید، معمولاً سه تا پنج ساعت زمان می‌برد. البته زمان خشک کردن را هم باید به این مقدار اضافه کنید. از اینرو رنگ کردن در یک پروژه تمام روز است. بنابراین اگر دری را نقاشی می کنید که نیاز ضروری به آن دارید، مانند درب حمام یا درب بیرونی منزل، بهتر است این کار را از اول صبح شروع کنید. در ادامه نکاتی برای رنگ کردن انواع در بیان خواهیم کرد.

بهترین رنگ برای در داخلی و بیرونی :

هنگامی که رنگ مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید توجه ویژه‌ایی به رنگ‌های براق داشته باشید. پس از رنگ آمیزی اتاق، علائم دست و پا و دستمال به سختی پاک می‌شوند. رنگ‌های براق را به راحتی می‌توان تمیز کرد اما هر گونه مشکل و نقصی در رنگ آمیزی را برجسته می‌سازند. بنابراین مراحل آماده‌سازی و رنگ آمیزی در باید کامل باشد. رنگ جلا و نیمه براق گزینه‌های خوبی هستند، همچنین قبل از رنگ آمیزی عملکرد در را بررسی کنید. اگر لولای آن گیر دارد و یا بر روی فرش کشیده می‌شود، اکنون زمان آن است که لبه‌ها آن را سمباده‌کاری کنید. اگر چندین نوع در دارید که می‌خواهید رنگ آمیزی کنید، از رنگ کردن دری شروع کنید که کمتر توی چشم باشد. زیرا اشتباه رنگ کردن در کمد بهتر از اشتباه رنگ کردن در ورودی ساختمان است. در ادامه نکاتی برای رنگ کردن انواع در بیان خواهد شد که خواندن آن به شما کمک شایانی برای رنگ کردن در می‌کند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”3984″ img_size=”400×400″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکاتی برای آماده‌سازی:

در مراحل آماده‌سازی و رنگ کردن، اگر در را از مکان خود بیرون بیاورید، نتایج بهتری خواهید گرفت. با کار کردن در گاراژ یا زیرزمین می‌توانید شرایط روشنایی محیط و خشک شدن در را بهتر کنترل کنید. نکاتی برای رنگ کردن انواع در بعد از بیرون آوردن آن وجود دارد که عبارت‌اند از:

  •  در را با یک تمیز کننده خانگی تمیز کنید. این کار را تا زمانی که روغن‌های موجود در بدنه در به طور کامل تمیز گردد، ادامه دهید. به ویژه نواحی اطراف دستگیره در مستعد تجمع چربی هستند.
  • برای افزایش کیفیت رنگ کردن در تمامی قطعات آن را جدا سازید. اگر با بیش از یک در سر و کار دارید قطعات هر در را در کیسه‌ایی جداگانه بریزید تا از ترکیب شدن آن‌ها با یکدیگر جلوگیری شود.
  • چاله‌ها و سوراخ ها را با یک پرکننده مناسب بپوشانید.
  • رنگ قدیمی را تمیز کنید. همچنین می‌توانید از نوارهای رنگ آمیزی استفاده کنید، اما ممکن است باعث ایجاد برخی از آسیب‌های احتمالی به قطعات در شود.

اگر در دارای کیفیت مطلوبی است، شما تنها به یک لیسه، پوساب یا سنباده (180 یا 220 گریت) نیاز دارید. استفاده از این وسایل باعث می‌شود سطح مورد نظری برای رنگ آمیزی سفت‌تر شود و گیرایی آستر بهبود پیدا کند. اما در ابتدا شما باید رنگ‌های قبلی و برآمدگی‌های آن را نیز صاف کنید. این مرحله معمولا وقت گیرترین و خسته کننده‌ترین قسمت پروژه است. در اینجا نکاتی برای رنگ کردن انواع در به منظور کاهش زمان رنگ آمیزی، بیان می‌کنیم:

  • رنگ معمولا به پوساب می چسبد، و گریت‌ها و منافذ آن را می‌پوشاند. بنابراین پوساب مناسب با رنگ مورد نظر را خریداری کنید. اگرچه در این صورت هم ممکن است که سطح گریت‌ها و منافذ از رنگ پوشانده شوند، اما بسیار کمتر از قبل خواهد بود.
  • با پوساب دارای 120 یا 150 گریت شروع کنید. همچنین می‌توانید از پوساب های درشت (مانند 80 گریت) روی قسمت‌های مشکل‌دار استفاده کنید، اما برای صاف کردن خراشیدگی‌های موجود از پوساب های ریزتر استفاده کنید.
  • در نواحی مسطح، یک سنباده پارچه ای سخت، سطح را بسیار بهتر از پوساب یا سایر ساینده‌های دارای سطح نرم، صاف می کند.
  • به منظور صرف جویی در وقت از ماسه سنگ تمیز یا ساندر در مناطق مسطح استفاده کنید. ممکن است پوساب سنگ بلافاصله بر اثر گرما مسدود شود که این امر بستگی به نوع و مدت زمان گذشته از رنگ قدیمی دارد.
  • مجموعه ای از اسفنج ها و پوساب را برای مناطق مختلف در خریداری کنید. از طریق آزمایش و خطا، متوجه خواهید شد که برخی از این کاغذها بهتر عمل می‌کنند.
  • کار خود را با زاویای کم نور بررسی کنید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”3983″ img_size=”400×400″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

انتخاب فضای رنگ آمیزی مناسب:

در بخش قبلی، نکاتی برای رنگ کردن انواع در بیان شد. پس از آماده سازی در، آن را کنار بگذارید و فضای کاری خود را آماده کنید. از جمله نکاتی که برای رنگ کردن انواع در نیاز است مورد توجه قرار گیرد این نکته می‌باشد که برای رنگ آمیزی، محیط کاری باید کاملاً روشن و تمیز باشد. خاک و آلودگی روی میز کار باعث آلوده شدن قلم مو می‌شود. گرد و غبار موجود در هوا باعث ایجاد چرک و آلودگی بر روی رنگ می‌شود. همچنین شرایط موجود در محل کار باید به گونه‌ایی باشد که اجازه دهد رنگ به آرامی خشک شود. خشک شدن آهسته‌تر به معنای زمان بیشتر برای صاف شدن رنگ قبل از چسبیده شدن و زمان بیشتر برای گیرایی مناسب‌تر با سطح است. در ادامه نکاتی برای رنگ کردن انواع در و نحوه آماده‌سازی فضای رنگ آمیزی آورده شده است:

  • همه چیز را تمیز کنید. سطوح کاری تمیز کرده و کف آن را جارو کنید.
  • گرد و غبار هوا موجود در هوا را به حداقل مقدار ممکن کاهش دهید. درها و پنجره‌ها را ببندید. وسایل سرمایشی و گرمایشی را خاموش کنید.
  • از جمله نکاتی که برای رنگ کردن انواع در باید توجه داشت، به نور بالای سر خود اکتفا نکنید. حتی می‌توانید آن را خاموش کنید. در عوض، یک چراغ کار 4 تا 5 فوتی را روی زمین قرار دهید. این نور با زاویه کم، هرگونه نقص و یا مشکلی را برجسته می‌کند.
  • وسایل و تجهیزات مورد نیاز را، از جمله یک ظرف آب آماده کنید تا ابزار نقاشی خود را به محض اینکه کار خود را انجام دهید، در آن قرار دهید.
  • اگر در گاراژ کار می‌کنید، درب بازکن گاراژ را از برق جدا کنید تا در حین کار باز نشود. درهای باز باعث افزایش مقدار گرد و غبار در اتاق کار می‌شوند

[/vc_column_text][vc_single_image image=”3985″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آغاز رنگ کردن در

در این قسمت نکاتی برای رنگ کردن انواع در و آسترکاری بیان خواهد شد. اگرچه می‌توانید فقط قسمت‌هایی از در را که سنباده کاری کرده‌اید، آسترکاری کنید. اما بهتر است که در را به صورت کامل آسترکاری کنید. در این صورت یکنواختی رنگ جدید بیشتر خواهد شد. در اینجا چند نکته برای این مرحله مهم آورده شده است.

  • انتخاب آستر به اندازه انتخاب رنگ مهم است. در فروشگاه رنگ، آستری را انتخاب کنید که با رنگ در سازگار بوده، همچنین سطح خوب و صافی داشته باشد.
  • رنگ آستر را بر اساس رنگ در ترکیب کنید.
  • آسترکاری را دقیقا مشابه با رنگ کردن در انجام بدهید. همچنین در ادامه نکاتی برای رنگ کردن انواع در، ارائه شده است که بهتر است آن را مطالعه کنید.
  • برای صافت‌تر شدن سطوح رنگ آمیزی، از دو لایه آستر استفاده کنید. با ضخیم‌تر ساختن آستر، می‌توانید سطح رنگ آمیزی را کاملا صاف و براق کنید و دیگر نیازی نخواهد بود که رنگ قدیمی سمباده شود.
  • آستر را به آرامی با پوساب 220 گریت بکشید. اگر زمان کافی دارید، اجازه دهید که آستر یک شب قبل از رنگ آمیزی خشک شود.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”3986″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکات رنگ کردن در

نکاتی برای رنگ کردن انواع در وجود دارد که رعایت آن باعث می‌شود که این امر تا حد امکان سریع و مناسب‌تر انجام گیرد. باید توجه داشت که رنگ کردن در یک مسابقه در زمان است. شما باید قبل از اینکه کار خود را آغاز کنید، تمامی وسایل مورد نیاز را تامین کرده باشید. زیرا در شرایط گرم و خشک، حتی چند ثانیه هم مهم است. در زیر نکاتی برای رنگ کردن انواع در آورده شده است که می‌توانید با این نکات به راحتی هر دری را رنگ کنید.

  • یک ماده افزودنی به رنگ را در نظر بگیرید تا خشک شدن رنگ را بهبود ببخشد. فروشنده رنگ می‌تواند یکی از محصولات سازگار با رنگ مورد نظر را توصیه کند.
  • با دری که بدون گرد و غبار است، رنگ کردن را شروع کنید. درست قبل از رنگ کردن، آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.
  • حداقل تا 10 هزار تومان خرج کنید تا قلم مویی زیبا و با کیفیت داشته باشید. نقاشان حرفه ای درباره اندازه و نوع استفاده از قلم مو اختلاف نظر دارند، اما بیشتر آنها قلم مو 2 یا 2/1 اینچی را ترجیح می‌دهند.
  • از غلتک‌های ارزان قیمت استفاده نکنید زیرا در پایان رشته‌هایی تار از رنگ خواهید داشت. از اینرو می‌توانید از غلطک 5 تا 10 سانت استفاده کنید تا نتایج مطلوبی کسب کنید. فوم آستین‌دار نیز یک سطح صاف را به جای می‌گذارد، اما رنگ بسیار ملایمی دارد که باعث ایجاد احساس آرامش در شما می‌شود.
  • از جمله نکاتی که در رنگ کردن انواع در باید مد نظر داشت این است که ابتدا چهار لبه درب را رنگ کنید. زیرا هنگام رنگ کردن لبه‌ها، مقداری از رنگ بر روی سطح در پخش می‌شود. از اینرو بهتر است قبل از رنگ آمیزی سطح در، چنین اتفاقی بیفتد.
  • مقدار ملایمی از رنگ را در هر مرحله با قلم مو بردارید. اگرچه رنگ غلیط میتواند سطح مناسب‌تری را بپوشاند، اما اجرای آن سخت‌تر است. بنابراین به آرامی شروع کنید، سپس با افزایش مهارت قلم مو خود را کمی ضخیم‌تر کنید.
  • رنگ را در جایی که می‌توانید بچرخانید. غلطک‌ها خیلی سریع‌تر از قلم مو با سطح تماس برقرار می‌کنند، باعث کاهش زمان رنگ آمیزی می‌شوند.
  • پس از استفاده از غلتک، از قلم مو استفاده کنید. رنگ قلم مو معمولاً بهتر از رنگ غلتک است و مشکلات کمتری در رنگ کردن ایجاد می‌کند. اما با این حال در بعضی از موارد می‌توانید قلم مو را به طور کامل حذف کنید. با داشتن یک غلتک با کیفیت عالی، می‌توانید نتایج فوق‌العاده با کیفیتی داشته باشید. این موضوع تا حدودی به شرایط خشک شدن رنگ بستگی دارد، بنابراین ابتدا غلتک را روی کمد و سایر سطوح نه چندان مهم امتحان کنید.
  • از جمله نکاتی که برای رنگ کردن انواع در مهم است از بین بردن هرگونه گرد و غبار روی سطوح می‌باشد. با استفاده از حداقل دو لایه پلی اورتان که یک کاغذ ماسه‌ای 220 گریتی میان آن‌ها قرار گرفته است به طور کامل می‌توانید گرد و غبار را پاک کنید.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”3987″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ابزارهای مورد نیاز برای رنگ کردن در

در قسمتهای پیشین، نکاتی برای رنگ کردن انواع در بیان شد. در اینجا ابزارهای مورد نیاز برای رنگ آمیزی ارائه شده است.

  1. سطل
  2. ماسک گرد و غبار
  3. دستگاه ساندر
  4. غلتک رنگ
  5. ضد خش
  6. قلم مو
  7. کاردک
  8. پارچه کهنه
  9. غلطک
  10. سینی غلتک
  11. سنباده
  12. خشک کننده
  13. چاقو

شما همچنین به یک منبع نور مناسب و قیچی نیاز خواهید داشت.

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن در

در ادامه مواد مورد نیاز برای رنگ کردن در آورده شده است که استفاده از این مواد همراه با درنظرگیری نکاتی برای رنگ کردن انواع در، باعث افزایش کیفیت رنگ آمیزی خواهد شد.

  1. قلم مو (خرید قلمو)
  2. رنگ (خرید رنگ)
  3. از بین برنده چکه‌های رنگ
  4. آستر
  5. بتونه
  6. پوساب
  7. سمباده

در این مقاله نکاتی برای رنگ کردن انواع در بیان شد که می‌توانید با این نکات به راحتی هر دری را رنگ کنید و از انجام این کار لذت ببرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *