خرید و فروش انواع اپوکسی کف و پارکینگ و رزین


0
(0)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آیا قصد کفسازی پارکینگ محل کسب کار یا خانه خود را دارید ؟ همه چیز در مورد کفپوش پارکینگ را در مطالب وبلاگ پخش رنگ محمدی بخوانید .

برای پوشش کف پارکینگ گزینه های زیادی وجود دارد. عده ای از پیمانکاران به آسفالت بسنده می‌کنند ولی در ساختمان‌ های لوکس مسکونی یا تجاری عموما از کفپوش پارکینگ اپوکسی، بتن سخت رنگی یا سنگ بهره می‌ گیرند. امروزه تمامی مراکز خرید بزرگ و ساختمان های لوکس از کفپوش اپوکسی استفاده می کنند.

جهت اطلاع از قیمت های اپوکسی تنها کافیست با پخش رنگ محمدی در ارتباط باشید .

 

اجرای کفپوش پارکینگ اپوکسی به چه صورت است؟

یکی از خطاهای رایج در هنگام احداث ساختمان این است که در هنگام احداث سقف واحدها و پارکینگ ها، به کف سازی در لحظه بتن ریزی توجه نمی شود و یک بتن غیر صاف اجرا می گردد. متاسفانه اجرای کفپوش اپوکسی بر روی این سطح مقدور نبوده و با هزینه های هنگفتی مواجه است ضمن اینکه عموماً به جهت محدودیت در ارتفاع پارکینگ و هزینه، امکان کف سازی مجدد روی بتن سازه ای وجود ندارد.

جهت اجرای کفپوش اپوکسی پارکینگی، شما به یک سطح صاف و یکدست نیاز دارید. حالت ایده آل بتن ماله پروانه است که پستی بلندی آن کم می باشد. اگر کف پارکینگ شما بتن ماله دستی خورده باشد مصرف مواد افزایش پیدا خواهد کرد (قیمت نهایی افزایش پیدا خواهد کرد). در این حالت پیشنهاد می شود قبل از اجرای کفپوش پارکینگ، سطح موزاییک شود تا پستی بلندی ها برطرف شود و مصرف مواد کاهش یابد. مرحله اول در اجرای اپوکسی آماده سازی سطح می باشد که در آن تمیزکاری و چربی زدایی صورت می گیرد. درز ها بازشده و با گروت پر می شود. روی بتن ساب زده می شود تا زبر گردد و چسبندگی اش به لایه بعدی افزایش یابد. در ادامه لایه های پرایمر، میانی و نهایی اجرا می گردد.

 

مزایای کفپوش اپوکسی پارکینگ

  • مقاومت کفپوش های اپوکسی پارکینگ در برابر اسیدها و بازها بالا است.
  • مقاومت در برابر سایش، جزء دغدغه های اساسی کف‌های پارکینگ‌ها می‌باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و ترمز ماشین ها دارد.
  • چسبندگی کفپوش اپوکسی پارکینگ به کف بسیار بالا می‌باشد.
  • مقاومت الکتریکی کفپوش پارکینگ ها  بالا می‌باشد.
  • کفپوش اپوکسی پارکینگ سبب افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش نیز می‌گردد.
  • این کفپوش‌ها جذب آب ندارند.
  • کفپوش اپوکسی پارکینگ تنوع رنگ بالایی دارد.
  • کفپوش های اپوکسی پارکینگ به صورت یکپارچه و بدون درز اجرا می‌گردد و همین مسئله سبب آب بندی کامل کف پارکینگ می‌گردد.
  • کفپوش های اپوکسی پارکینگ قابلیت شستشو با استفاده از هر موادی را دارند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

مقایسه کفپوش اپوکسی پارکینگی با بتن رنگی

  • بتن رنگی دچار فرسایش شده و گرد و غبار نیز دارد و تمیز کردن آن نیز بسیار مشکل است. اما کفپوش پارکینگ بادوام و بدون هیچ گونه گرد و غبار می باشد حتی اگر بر روی آن روغن ریزی اتومبیل داشته باشیم
  • سطح بتن رنگی ترک خوردگی بسیار زیاد اتفاق می افتد و همچنین نیاز به آب بند کردن سطح نیز دارد در صورتیکه کفپوش اپوکسی در صورتیکه با کیفیت اجرا گردد بدون ترک بوده و نیاز به آب بندی نیز ندارد.

مقایسه کفپوش اپوکسی پارکینگی با سنگ

  • در مورد سنگ در صورت شکستن یک نقطه امکان جایگزین کردن آن غیر ممکن است ضمن اینکه سنگ کثیف شده و مدل آن پس از زمانی دمده می گردد.
  • در صورتی که از سنگ برای کفسازی استفاده گردد هرطبقه باید از زیر آب بندی گردد چون خود سنگ آب بند نیست. در صورتی که کفپوش پارکینگ استفاده کنید، تنها در پایین ترین طبقه نیاز به آب بندی دارید تا رطوبت خاک به زیر کفپوش نفوذ نکند. مابقی طبقات نیاز به آب بندی نداشته چرا که خود کفپوش اپوکسی آب بند است.
  • زمان مورد نیاز جهت اعمال کفپوش پارکینگ برای متراژ حدود ۱۰۰۰ متر، ۵ الی ۷ روز کاری است. در صورتی که اجرای سنگ برای همین مکان چیزی حدود دو یا سه روز زمان لازم دارد.
  • کفپوش اپوکسی سطحی یکنواخت، بدون درز و ترک ایجاد می کند. چربی را جذب نکرده و آب بند است. به همین دلیل نظافت و تمیز کاری آن بسیار راحت بوده و در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد. از طرفی سنگ همواره دارای درز بوده و از این رو نظافت آن دشوار می باشد. به همین دلیل است در کاربردهای بیمارستانی و آزمایشگاهی تاکید می شود از کفپوش های اپوکسی استفاده شود.
  • طرح های بسیار گوناگونی برای سنگ های مختلف موجود می باشد. از این رو گزینه های متعددی جلوی روی مشتری قرار دارد. کفپوش پارکینگ نیز در رنگ های مختلف قابل اجرای است.
  • یکی از مزیت های کفپوش اپوکسی نسبت به سنگ قابلیت خط کشی و جانمایی آن است. این قابلیت در پارکینگ های طبقاتی بسیار کارآمد خواهد بود. بواسطه این ویژگی می توان مسیرهای عبور مرور را تعیین کرد و حریم پارک خودرو را تعیین نمود. این امکان در مورد سنگ پارکینگ وجود ندارد.
  • در بیشتر مواقع با گذشت چند سال شما نیاز به بازسازی کف پارکینگ خود خواهید داشت. در این شرایط یکی از چالش های جدی یافتن سنگی با طرح مشابه می باشد. در بسیاری از مواقع سنگ با طرحی که ۱۰ سال پیش خریده اید دیگر در بازار یافت نمی شود. اما این مورد در مورد کفپوش اپوکسی پارکینگ صادق نیست چرا که کفپوش ها را می توان با هر رنگ دلخواه تولید کرد و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.
  • در صورت اجرای سنگ در پارکینگ حتما باید به ارتفاع سقف توجه کنید زیرا ضخامت سنگ و ملات زیرین آن حدود ۵ تا ۶ سانتی متر می شود. این در حالی است که کفپوش پارکینگ تنها سه میلی متر ضخامت دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”mulled_wine”]تــــوجـــــــه     :      جهت خرید و استعلام قیمت انواع تینرهای فوری و تینر های اپوکسی با ما در ارتباط باشید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *