آموزش ترمیم رنگ خودرو به صورت مبتدی و تصویری


2.6
(18)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]مالکان خودرو هر چقدر هم که مواظب خودروی خود باشند باز هم با گذشت زمان خراش های کوچکی روی سطح خودرویشان، مخصوصا روی کاپوت به وجود می آید. کار درست این است که قبل از بزرگ تر شدن آن خراش برای ترمیم آن و جلوگیری از بزرگتر شدنش اقدام کنند. ما در اینجا به شما روش ترمیم رنگ خودرو را آموزش می دهیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آموزش ترمیم رنگ خودرو در 4 مرحله ی ساده :

رنگ خودروی خود را تا قبل از اینکه خرج زیادی روی دستتان بگذارد، ترمیم کنید. ما در متن زیر، به شما روش ترمیم رنگ خودرو را آموزش می دهیم.

مقدمه

تا خیلی دیر نشده خراش های روی خودروی خود را ترمیم کنید. اگر نسبت به ترمیم رنگ خودروی خود بی تفاوت باشید در برابر چشمانتان زنگ میزند. در این صورت مشکلاتتان بزرگتر خواهد شد.

مواد مورد نیاز:

  1. رنگ بدنه ی خودرو (لیست قیمت رنگهای فوری خودرو)
  2. الکل یا تینر فوری
  3. پولیش (خرید پولیش خودرو)
  4. اسفنج
  5. دستمال کهنه

4 مرحله ی پروژه

مرحله ی اول (1) – نحوه ی ترمیم خراش های روی رنگ خودرو

تمیز کردن خراش های رنگ خودرو

برای ترمیم کردن خراش روی رنگ خودرو در ابتدا خراش را با آب و صابون تمیز کنید و بعد با یک دستمال نخی آن را خشک کنید. یک اسفنج را با پولیش آغشته کنید و روی خودرو بمالید و بگذارید خیلی نرم و آرام به سمت گوشه ها برود. ده تا دوازده بار با حرکت چرخشی این کار را انجام دهید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”warning”]مالش بیش از اندازه ممکن است به پوشش روی رنگ صدمه بزند و یک لکه ی تیره به وجود بیاورد.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خراش های کوچک را ترمیم کنید

شما میتوانید با این روش یک خراش معمولی را ترمیم کنید. در واقع حتی اگر اندازه ی خراش روی ماشین تقریبا به اندازه ی یک چهارم سکه باشد هم، میتوانید آن را ترمیم کنید.

خراش ها و خرابی های خیلی قدیمی

این یک خراش قدیمی است که باید خیلی وقت پیش ترمیم میشد. فلز(قسمتی از بدنه) داخل خراش زنگ زده است و باعث بلند شدن لبه های رنگ شده است. ترمیم این خراش کار شما نیست و نیاز به سنباده زدن، بتونه کاری و رنگ زدن دارد. فکر کنید یک کامیون شن با سرعت 70 مایل در ساعت در حال حرکت است که بطور ناگهانی مسیر خودش را به سمت شما تغییر میدهد. آیا این کار باعث پرت شدن چند تکه سنگ به اندازه ی تیله به روی کاپوت خودروی شما نمی شود؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4012″ img_size=”450×450″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]حالا شما چندین خراش کوچک روی خودروی خود دارید که ممکن است تا چند سال دیگر زنگ زده و پوسیده شوند. اگه بلافاصله این خراشیدگی ها را ترمیم کنید کمتر از 50 هزار تومان هزینه میکنید و پول زیادی صرفه جویی خواهید کرد و به خاطر رانندگی با یک ماشین قدیمی و اوراقی خجالت زده نخواهید شد.

روش تعمیر رنگ خودرو که ما در اینجا به شما نشان میدهیم برای خراش های تازه است که هنوز دچار زنگ زدگی نشده اند. اگر کنار خراش روی رنگ لکه ی زنگ زدگی میبینید و لبه ی کنار خراش بلند شده است، کارتان به مراتب سخت تر از چیزی است که ما در اینجا به شما نشان داده ایم. یادتان باشد که این ترمیم رنگ از فاصله ی نزدیک مشخص و دیده می شود ولی اگر رنگ خوبی بخرید از فاصله ی چند قدمی قابل مشاهده نخواهد بود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4013″ img_size=”450×450″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مرحله ی دوم (2) – بتونه و رنگ خودرو بخرید

پاکسازی با الکل

نقطه مورد نظر را با الکل تمیز کنید.

فقط چند قطره روی یک دستمال لطیف بریزید و این کار را انجام دهید. الکل هرگونه گرد و غبار و واکسی که روی رنگ باقی مانده را پاک می کند[/vc_column_text][vc_message message_box_color=”alert-warning”]الکل را روی نقطه ی مورد نظر نریزید تا خیس شود![/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4014″ img_size=”450×450″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مرحله ی سوم(3) – بتونه کاری

به ته یک تکه مقوا یا چوب کبریت مقداری بتونه بزنید و به محل مورد نظر بمالید. کل نقطه ی خراش رنگ را با بتونه پر کنید و روی لبه ی اطراف رنگ فقط به طور سطحی بتونه بزنید و حداقل نیم ساعت صبر کنید تا خشک شود.

مرحله ی چهارم(4) – روی خراش را رنگ کنید(رنگ زدن)

در این مرحله از ترمیم، کمی رنگ را به روی قسمتی که رویش بتونه زده اید بگذارید.[/vc_column_text][vc_column_text]این کار به شما کمک میکند تا بفهمید که چقدر رنگ به روی قلم مو بزنید. تقریبا یک ساعت بعد دوباره این کار را تکرار کنید و باز هم روی سطح را رنگ بزنید. چند روز صبر کنید تا رنگ کاملا خشک و جذب شود و سپس به آرامی با پولیش آن را صیقل دهید تا گوشه های ترمیم شده صاف شوند. شما میتوانید در فروشگاه لوازم خودرو، یک کاتالوگ از رنگ های خودرو را پیدا کنید.[/vc_column_text][vc_message]همیشه قبل از رنگ زدن خودرو، برای مطمئن شدن از همرنگ بودن رنگ ترمیمی با رنگ خودرو، آن را روی یک کاغذ تست کنید.[/vc_message][vc_single_image image=”4015″ img_size=”450×450″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]در کاتالوگ خودرو به سال ساخت خودرو و مدل آن نگاه کنید. اگر رنگ خودروی شما سفید است و فقط یک رنگ سفید در لیست وجود دارد، همان رنگ را بخرید.

اگر شماره ی رنگ خودروی خود را نمیدانید میتوانید در پلاک شناسایی خودرو آن را پیدا کنید. این کار ممکن است کمی سخت باشد.[/vc_column_text][vc_message]کد رنگ ممکن است زیر کاپوت، نزدیک سپر رادیاتور و یا کنار در راننده باشد.[/vc_message][vc_column_text]در بعضی از کتابچه های راهنمای مالک خودرو محل دقیق نوشته شده است و همچنین یک تماس با کسی که خودرو را از او خریده اید هم میتواند به شما کمک کند.

بعد از پیدا کردن شماره ی رنگ، یک بطری کوچک از همان رنگ را بخرید.[/vc_column_text][vc_message]اگر نمیتوانید رنگ درست را در کاتالوگ پیدا کنید از فروشنده ی خودرو کمک بگیرید.[/vc_message][vc_column_text]فروشندگان خودرو معمولا رنگ خودروهایی که میفروشند را دارند. یک قوطی کوچک بتونه ی خودرو هم بخرید. حالا فقط با دیدن مراحلی که ما به ترتیب در عکس ها به شما نشان داده ایم خراش های خودروی خود را ترمیم کنید و یادتان باشد، که زیر نور مستقیم آفتاب و یا درجه حرارت کمتر از 50 فارنهایت ترمیم رنگ را انجام ندهید[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”4016″ img_size=”450×450″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_color=”alert-info”]اگر نتوانستید رنگ مورد نظر را در قوطی پیدا کنید و فقط اسپری آن رنگ موجود است، میتوانید با اسپری کردن مقداری از رنگ در یک درپوش و به کمک یک قلموی نقاشی مناسب، خودروی خود را ترمیم کنید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *