استفاده از رزین اپوکسی و 11 ترفندی که باید بدانید مثل یک حرفه ای

استفاده از رزین اپوکسی

استفاده از رزین اپوکسی


3.3
(7)

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی مانند یک حرفه ای

رزین اپوکسی چیست؟ استفاده از ان به چه شکل است؟ چه مزیتی نسبت به سایر انواع آن دارد؟ ما در این مقاله نحوه کار با رزین اپوکسی را از صفر تا صد به شما آموزش خواهیم داد. این که چند مزیت اساسی دارد. شما در صورت استفاده از رزین اپوکسی می توانید شکاف ها را به راحتی پر کنید، این ماده ضد آب است و همچنین دارای چسبندگی بسیار عالی می باشد و به هر سطحی می چسبد.

استفاده ازان در قایق ها نیز به وفور انجام می شود چون ماده ای کاملا ضد آب است. همچنین  در خانه می تواند کمک زیادی به شما برای تعمیر وسایل منزل بکند. بسته بندی های نیم اونسی تا چند گالنی آن نیز در بازار موجود است. همچنین بر خلاف بسیاری از مواد دیگر با کارکرد مشابه که نیاز به خشک شدن دارند در رزین اپوکسی دارای دو فاز است که طی یک واکنش شیمیایی در صورت ترکیب آن ها سخت خواهند شد.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

 

استفاده از رزین اپوکسی و تعمییر انواع چوب

زمانی که قسمتی از مبلمان شما خرد و یا شکسته شد می توانید با استفاده از رزین اپوکسی آن را تعمیر کنید. یک تکه از فاز جامد آن را با دست ورز دهید و به روی قسمت مورد نظر از شکستگی قرار دهید و سپس با دست به آن حالت دهید. کمی که سفت شد میتوانید با چاقو به خوبی آن را شکل دهید و در نهایت بعد از سخت شدن کامل آن را با سمباده صاف و به شکل چوب در آورید.

 

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

اتصالات شل شده در مبلمان و یا وسایل چوبی را تعمیر کنید

اتصالات شل شده یا جدا شده در وسایل چوبی خانه مانند پایه مبلمان و یا پایه های میز را می توانید با استفاده از تعمیر کنید. یک لایه از رزین اپوکسی به هر دو قسمت وسایل خود آغشته کنید و سپس دو تکه را به هم متصل کنید. مدت زمان خشک شدن رزین اپوکسی ممکن است از 5 دقیقه تا 5 ساعت به طول بیانجامد به همین دلیل لازم است اطلاعات و دستورالعمل پشت قوطی را به دقت بخوانید.

 

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

ترفند جالب برای ترکیب کردن و استفاده از رزین اپوکسی

زمانی که شما فقط مقدار کمی از آن را احتیاج دارید می توانید آن را در کف یک قوطی نوشابه فلزی با یکدیگر مخلوط کنید. کافیست رزین اپوکسی را در قسمت فرو رفته کف قوطی ریخته و آن را ترکیب نمایید.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

برای راحتی استفاده از رزین اپوکسی گالنی از پمپ استفاده کنید

بکار بردن پمپ ها در بسته های گالنی کار شما را بسیار راحت می کند. همچنین این پمپ ها به روی مقدار مشخصی کالیبره می شوند و پیمانه ای دقیق را برای شما ایجاد می کند و دیگر لازم نیست با حدس و گمان رزین اپوکسی را با یکدیگر ترکیب کنید. بنابراین حتما از پمپ های کالیبره برای راحتی هر چه بیشتر کار استفاده کنید.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

استفاده از رزین اپوکسی و تعمیر انواع چوب

با استفاده از بتونه رزین اپوکسی می توانید انواع وسایل چوبی خانه را تعمیر کنید. اما اگر جایی از قسمت ترمیم شده کوچک بود و نیاز به رنگ آمیزی داشت می توانید از قلم های لکه گیر موجود بازار استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا ینگ پایه روشن تری انتخاب کنید و رفته رفته در صورت نیاز از قلم های تیره تر نیز استفاده کنید. برای ترمیم حرفه ای تر بعد از سخت شدن بتونه و قبل از رنگ آمیزی با سمباده نرم سطح مورد نظر را صاف و یک دست کنید و سپس با قلم شروع به رنگ آمیزی نمایید.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

ترجیحا در هنگام استفاده ار رزین اپوکسی از قطعات چوبی کمک بگیرید

استفاده از رزین اپوکسی هزینه بر و گران است. به همین دلیل وقتی می خواهید حفره ها و قسمت های جدا شده چوبی را با ان و یا بتونه اپوکسی تعمیر کنید ابتدا کمی از اپوکسی را به سطح آغشته کنید و سپس سپس قطعه چوبی را که مناسب آن فضا است را بچسبانید و باقی فضاهای باقی مانده را با بتونه پر کنید. بدین ترتیب با صرفه هزینه پایین تر تعمیر را انجام داده اید.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

با استفاده از رزین اپوکسی پوسیدگی ها را ترمیم کنید

برای قسمت های پوسیده چوب ابتدا قسمت پوسیده را جدا کرده و سپس از مایع اپوکسی استفاده نموده و سطح را خوب آغشته کنید تا جایی که فضا به خوبی اشباع گردد و سپس فاز های اپوکسی را طبق دستورالعمل مخلوط کرده و با استفاده از بتونه رزین اپوکسی حفره را پر کرده و در نهایت با دست شکل دهید. بعد از سخت شدن بتونه آن را باسمباده صاف و یکدست کنید.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

 

 

زمانی که سرعت اهمیت دارد سشوار معجزه می کند

روند خشک شدن آن وقت گیر است. برای تسریع  دو فاز ان را یا جای که باید ترمیم شود را با باد گرم سشوار گرم کنید.

گرما سرعت سفت و سخت شدن رزین اپوکسی را افزایش می دهد.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

با پخش کردن هنگام استفاده از رزین اپوکسی روند خشک شدن آن را کند کنید

در صورت استفاده از رزیـن اپوکـســی هنگام ترکیب کردن دو فاز می بینید که ماده ترکیب شده گرم شده است . و گرما روند خشک شدن آن را سرعت می بخشد. آن را روی یک سطح مانند تکه ای تخته سه لا پخش کردن تا دیرتر خشک شود.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

 

از تیوپ های تفنگی در هنگام استفاده از رزین رزین اپوکسی کمک بگیرید

 

از ان جایی که ستفاده از رزین اپوکسی برای سطوح باریک و عمودی مانند ; شیارها و یا ترک خوردگی ها می تواند مشکل باشد. پیشنهاد ما به شما برای ضخیم نشدن استفاده از تیوپ های تفنگی است. شما می توانید این تیوپ ها را در مغازه های تجهیزات قایق و ماهیگیری پیدا کنید.  و شما با یک کاردک و یا چاقو می توانید اضافات آن را از سطح بزدایید.

ترفندهای استفاده از رزین اپوکسی

 

 

 

حتما برای اطلاع از جدید‌ترین تخفیف‌ها در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام پخش رنگ و چسب محمدی عضو شوید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

بازخورد شما ارزشمند است

امتیاز شما برای ما مهم است

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *